Wednesday 3 January 2018

Florencja, cudowna Florencja!

Nareszcie po dwóch miesiącach od wyprawy udało mi się zdecydować na zdjęcia, które są najważniejsze - jestem w tym mieście tak zakochana, że najchętniej bym zrobiła wpis o długości Pana Tadeusza:> O Florencji marzyłam od czasu nauki do matury z historii sztuki - miasto jest żywym zapisem renesansu, a kto czytał 'Udrękę i ekstazę' o życiu Michała Anioła tylko marzy, żeby wskoczyć w te ulice i poczuć ten klimat! Tak więc wskoczyliśmy, naszą 5-osobową grupą polskich przyszłych architektów na emigracji i mimo zimy udało się poczuć klimat włoskich wakacji:>

Wieża Ufizzi w wydaniu kaczkowym i życiowym
Przy moście Ponte Vecchio
Intensywnie renesansowe znaki drogowe
Galeria Ufizzi
Widok na kopułę Brunelesschiego
Bazylika Santa Maria del Fiore
Widok z wnętrza wieży kościoła 
Ciężkie powroty z dachu kopuły
Mozaika z Florenckiego Baptysterium 
ponad 5 metrowa rzeźba Dawida - Galeria dell'Accademia 
Palazzo Pitti

9 comments:

  1. Co za piękne miejsce...niesamowita architektura. Fajnie dobrałaś kolorystkę do piaskowych budynków, podoba mi się to. Chciałabym kiedyś tam pojechać i zobaczyć na żywo te wszystkie klimatyczne uliczki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję Iza! Naprawdę polecam bo obróbka rzadko kiedy udaje się taka spójna, Florencja sama daje się zachwycić tą spójnością :>

      Delete
  2. Tosiu, super zdjęcia <3 Aż poczułam klimat tego miasta :) Co prawda byłam we Włoszech kilka lat temu, ale akurat nie odwiedziłam Florencji, a szkoda! Podoba mi się, że łapiesz też szczegóły, jak np. zdjęcie tego małego pieska na smyczy, czy pani w żółtej sukience :) Za to zdziwiła mnie pizza z frytkami(?) - dziwne połączenie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diękuję Kasiu, aż się uśmiechnęłam jak przeczytałam Twój komentarz, miło że doceniasz takie rzeczy bo widząc takiego malca walczącego z grawitacją aż chce się podzielić takim komicznym widokiem :> Florencję gorąco polecam!

      Delete
  3. Przepiękne zdjęcia i niesamowite miasto

    ReplyDelete
  4. Od dzieciństwa marzę, żeby zwiedzić Florencję, pięknie ukazałaś jej klimat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Piąteczka, życzę żeby Ci się udało już niedługo! <3

      Delete
  5. Great photos!
    Happy 2018 :)

    https://dinamighty.com/

    ReplyDelete